TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

PEMILIHAN PKR PUSAT

Jumaat, 11 Januari 2013

ISU KALIMAH ALLAH - SEBIJIK KAT MUKA UMNO SEMULA!!

Isu kalimah Allah menjadi modal murahan Umno. Tapi peluru makan tuan. Mereka lupa berpuluh tahun merdeka, ada lagu resmi negeri2 menyebut perkataan Allah dan setiap rakyat negeri tersebut tidak kira apa jua agama telah menyanyikan lagu itu. 
 
Ini logo yg tetap ada pada pakaian angota Tentera Darat tidak kira apa jua agama
Mereka lupa, di dalam pakaian seragam PDRM dan ATM terdapat logo yg tertulis kalimah Allah, dipakai oleh anggota2 PDRM dan ATM tidak kira apa jua agama, bahkan sehingga mereka bawa ke dlm tandas dan ada di antara mereka yg bukan Islam apabila mati, dipakaikan pakaian istiadat yg terdapat butang/badge yg tertera nama Allah dikebumikan bersama jenazah yg bukan Islam itu bersama keranda mereka. 
 
Ini Pahlawan Negara, mendiang Kanang Anak Langkau.  Semenjak dari zaman beliau di tahun 60-an lagi hingga kini Logo Tentera Darat tetap dipakai.  Adakah beliau seorang Muslim? 
Apakah selama ini PAS, PKR atau DAP yg perintah negara ini? Siapa perintah dan berkuasa di negara ini dahulu dan sekarang? Jawab sendiri.....Maka kita tahulah skrg bahawa isu ini hanya dipermainkan oleh mereka kerana mereka kehabisan isu dan modal utk mnghadapi PRU ke 13.
 
Isu moral Anwar, tak jalan. Isu amanat Hj Hadi dan Hudud pun tak beri kesan bahkan memalukan mereka sendiri apabila Tok Guru Hj Hadi berani utk berdebat dgn mereka. Kini, isu Kalimah Allah umpama mereka menampar pipi mereka sendiri. Umno semakin nazak......!!!

9 ulasan:

  1. Firman Allah Subhanahu wata’ala yg artinya :

    ” Dan sesungguhnya jika kamu bertanya kepada mereka ( orang - orang musyrik itu ): ” Siapakah yang menciptakan mereka ? Niscaya mereka menjawab :” ALLAH ” , maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan ” ( QS . 43 : 87 )

    ” Katakanlah :” Kepunyaan siapakah bumi ini dan semua yang ada padanya jika kamu mengetahui ?” Mereka akan menjawab :” kepunyaan Allah ”. Katakanlah : ” Maka apakah kamu tidak ingat ? ”. Katakanlah : ”Siapakah Yang Empunya langit yang tujuh dan Yang Empunya Arsy yang besar ? ” Mereka akan menjawab : ” Kepunyaan Allah ”. Katakanlah: ” Maka apakah kamu tidak bertaqwa ?” Katakanlah : ” Siapakah yang ditangan – Nya berada kekuasaan atas segala sesuatu sedang Dia melindungi , tetapi tidak ada yang dapat dilindungi dari azab-Nya , jika kamu mengetahui ?. Mereka akan menjawab :” Kepunyaan Allah ” Katakanlah ( kalau demikian ) , maka dari jalan manakah kamu tertipu ?” ( Q S . 23 : 84-89 ).

    ” Dan mereka telah mengambil sembahan –sembahan selain Allah agar sembahan itu menjadi penolongnya dihadapan Allah ”( QS . 19 : 81 )

    “ Ingatlah , Hanya kepunyaan Allah-lah Agama yang bersih ( dari Syirik ). Dan orang –orang yang mengambil pelindung ( penolong ) selain Allah berkata : “ Kami tidak menyembah mereka , melainkan supaya mereka mendekatkan ( permohonan ) kami kepada Allah dengan sedekat – dekatnya “ sesungguhnya Allah akan memutuskan diantara mereka tentang apa yang mereka berselisih padanya. Sesungguhnya Allah tidak menunjuki orang –orang yang pendusta dan sangat ingkar “. ( QS Az-Zumar : 3 )

    BalasPadam
  2. OTAK PARA PEMIMPIN PARTI PANDI KUTTI SEKUTU APCO YANG BUSUK,KHIANAT & DENGKI TERHADAP KEBENAAN, ABU !

    BalasPadam
  3. Bangang. yang kita tentang ialah Kalimah Allah digunakan olah Agama lain sebagai tuhan dema,bukannya sebaliknya. Blah la dari Malaysia kalau tak suka.

    BalasPadam
  4. bodoh mcm ameno....huhuuu sbb kebodohan ameno sama mcm lembu....hahahaha

    BalasPadam
  5. mana ada logo ALLAH dan MUHAMMAD di logo PDRM.. perkataan tersebut telah pun di hilangkan.. pls tengok balik..

    BalasPadam
  6. umno dah tiada isu untuk menghemtam PR ...

    BalasPadam
  7. Setuju dengan tuan tanah...sdr.Pelatuk tak nak komen ke? Dari guru sejarah ke pejuang mazhab UMNO 1998...BR1M nak mai dah tu bolehlah isi borang!

    BalasPadam
  8. itulah teori yang telah diajar oleh APCO laknatullah kepada bn. sebenarnya mereka cuba alihkan isu2 yang rakyat mahu jawapan dari najib seperti isu Deepak,barang kemas rosmah,skandal scorpene, Altantunya dan banyak lagi yang menjadi tanda soal kepada najib. jika benar umnu sayangkan kalimah Allah pastinya umnu sayang akan hukum2 Allah serta takut akan azabNya.Berapa ramai orang2 kafir yang menyebut kalimah Allah kalau ada pun boleh dikira dengan jari jika nak dibandingkan dengan orang2 umnu yang mengaku islam tapi minum arak,berjudi, berzina, rasuah tapi melalak konon sayangkan kalimah Allah tapi syariat yang Allah wajibkan letak tepi.bila dah tersepit heret raja2 melayu untuk dapatkan sokongan dah lupakah umnu siapa yang menghapuskan kekebalan raja2 melayu?. banyak lagi kalau nak dibuka pekung umnu untuk tatapan rakyat. kesimpulannya pru13 mari kita pakat2 kuburkan umnu untuk selama2nya namun begitu harus diingatkan jika tak menipu bukan bn namanya.

    BalasPadam
  9. bezanya kalimah Allah pada logo Tentera darat bukan di gunakan untuk kafirkan orang islam.. bukan seperti Kalimah Allah dalam BIBLE tu.. cuba gune otak.

    BalasPadam

Jom Kongsi Dalam FB Anda